Coffee Addiction

Pasal kopi huuuu. Takdak kopi tak leh duduk kadang2. Dia punya heaven bila minum, memang saya goosebump. Mau kena hat sedap. Kalau sachet saya dok beli old Town yang hazelnut. Satu lagi brand Super ja, regular. Biasa ja. Tapi saya minum sat ja habis. Mungkin tak sampai 1 weeks. Dalam linkungan tu. Max 10 hari.

Saya rasa mau tak silap ingatan saya addict coffee (sachet) memang dulu saya minat, tapi tak ingat pula tahun bila, maybe dalam 2006. Yup mungkin 2006, sebab masa tu saya kerja @ Kuala Perlis.

Pasal Barista coffee saya minat gak. Tak banyak kali saya minum. Dan suka brown sugar (gula perang).  Mula tahu pun lepas tengok Movie Green Hornet camtu kut. Dalam tahun 2011. Tapi time tu tak minum lagi. Sebab syok tengok dia punya art kat kopi tu.

Saya ada google pasal coffee machine. Then Youtube. Rasa cun gak. Memang ok bagi penggemar tegar coffee.

If kat gerai2 minum saya selalu Radix, KH, etc camtu. Ice or suam tapi tak nak susu. Kut na pun musti kopi, if cycling/sukan memang kopi. Mau makan banyak, saya balun oren. Kasi potong.

Dalam Fam coffee addict, dua orang saja. Saya dan Abah. Siblings lain dan Mak tak minat. Tapi sebelum tu, saya indocafe mix milk. Nescafe tak berapa leh pi sangat, sakit pala. Kalau nak minum pun kena ada susu.

Bukan tau sangat kadang2 jadi rajin nak google walaupun memang saya malas. Update pi lah pasal coffee, sebab lama tak ngeblog.

Duk draft banyak kali, tapi type tak tera mana pun. Apa barang, tak faham ngan saya kadang2, duk wak lex wat piss, wat piss wat lex. Orang KL kata apa ntah, wak lu ek ?

Coffee Benefits & Pros cons.

 

Bye ~~.

Leave a Reply

